Sunday, October 26, 2008

nape K.A.R.I.P.A.P.???

semalam balik dari open house, aku ter rajin plak nak buat karipap.hehe bukan ape.esok kakak aku nak buat kenuri skit.so ape la salahnye aku rajinkan diri aku buat karipap kan. tanpa membuangkn masa yg berharga mcm emas tu so aku pegi la kedai.aku xpegi sorang tau.huhu bukan ape.mlm2 ni nanti takut kene kidnap plak dgn mat indon.dah la area ni bnyk tul mat2 indon.aku ajak la mmber aku si shikin...kat kedai dah setel beli barang2.for abg kedai tu thanks ek bg plastik free kt aku untuk buat karipap.hehehe....
So ape lagi...jom la kite buat karipap



mula2 Uli tepung ala2 uli2 aidilfitri.gunakn tepung gandum CAP SAUH tau.hehe tolong promote tepung.


after uli, buat bulat mcm ni bkn ape, nanti senang nk canai bg sama size..hehe



pastu...buat la inti pula..mcm besala guna kentang pastu tumis bwg,masuk kentang yg dh di potong dadu pastu masuk rempah kari daging pastikan ADABI tau.yg lain xnk.pastu letak garam dan gula.then masukkan air biar kentang tu empuk skit.

dah masak inti ape lagi...masukkan inti dkm tepung yg dah di canai td.pastu kelim.penat giler nk blajar kelim karipap ni.kalo kat umh pakai acuan jer.kat sini xde acuan so guna traditional style la.haha




dah setel ape lagi goreng la..ni lah hasilnye...karipap yg best.hehe 1 yg lain dr yg lain tu bukan ape yg last2 tu terhangit plak.tp sedap gilerr wa cakap lu...yummy...

selamat mencuba hehehe





































































































































































2 comments: